Passion Design Quality

Reklamation och Retur

Reklamation & Garantihantering

Om du behöver reklamera en produkt, vänligen kontakta oss via e-post på reklamation@strands.se. För att vi ska kunna behandla ditt ärende snabbt och korrekt, ange följande information:

  • Artikelnummer
  • Batchnummer
  • Fakturanummer (från Strands)
  • Tydlig felbeskrivning
  • Bild som visar felet

När vi har mottagit uppgifterna får du ett ärendenummer som ska användas i all fortsatt kontakt.

Observera: Vi kan inte behandla reklamationer som saknar ärendenummer.

Om produkten är köpt via någon av våra återförsäljare, vänligen vänd dig till dem direkt för vidare hjälp.

Kontakt:
E-post: reklamation@strands.se
Telefon: 0320–450 450

Ångerrätt vid företagsköp (B2B)

Vid köp mellan företag gäller inte ångerrätten enligt distansavtalslagen eller konsumentköplagen. En beställning är bindande om inget annat har avtalats skriftligen.

Vi strävar dock alltid efter en flexibel och lösningsorienterad dialog. Om något blivit fel eller om förutsättningarna förändrats, är ni välkomna att kontakta oss så tidigt som möjligt. I många fall kan vi hitta en lösning som passar båda parter.

Kontakta kundservice: support@strands.se

Retur & Ersättningsnivåer

Om en retur godkänns, gäller följande ersättningsnivåer baserat på inköpsdatum:

  • 0–6 månader: 80 % av inköpspriset ersätts
  • 6–12 månader: 60 % av inköpspriset ersätts
  • 12 månader eller mer: Ingen ersättning utgår

För att ersättning ska utgå krävs att:

  • Produkten är i originalförpackning, komplett med alla tillbehör (t.ex. fästen, skruvar, manualer)
  • Förpackningen är obruten, oskadad och omärkt (inga etiketter, tejp eller annan märkning)

Om dessa villkor inte uppfylls utgår ingen ersättning.

Gällande returer, Strands står inte för några kostnader kopplade till returer, dessa kostnader ligger på kunden att betala. Det kan vara fraktkostnader, tullkostnader etc.